söndag 29 juli 2012

Packat och klart

Nu åker vi mot Fulufjället, Ca en timme senare än tänkt, men vad gör väl det.


lördag 28 juli 2012

Nästa test. Arvid Nordqvists classic kok

Inte nöjd än. Nu testar jag att koka på arvid nordqvists kok. Svårt att hitta kok-kaffe märker jag. Mörkrostat Iaf. Brygg och espresso finns, och hela bönor. Kanske dags för en kvarn...



Nja,. Sådär. Får jobba vidare med doseringen. Kanske 5 rågade ändå är för mycket. Nästa gång blir det 4 rågade eller 5 strukna.

fredag 27 juli 2012

Uppstart

Morgonen innan resan till Fulufjället. Testkokat kaffe i stormköket för tredje gången. Denna gång för starkt. Men det närmar sig, innebär just nu 5 kaffemått på full panna. 5 rågade.
Sista inhandlingarna på g. Lite kryddor, toalettartiklar och sånt. Knappt 2500 kvar av lönen men det ska räcka. Blir snålt med mat i Augusti men då får jag fiska desto mer... :)